Mr.PiNGu

Seorang blogger sedang mundar-mandir ke sana ke mari. Fikiran ligat memikirkan, mengapakah Mr. Pingu perlu berinya RM50. Atas alasan apa yang perlu dipersembahkan?

Mr. Pingu, kenapa Mr. Pingu perlu beri saya RM 50, ya?

Erm…sebab Sya nak duit RM 50 tu. Sapa taknak duit, kan. Orang gila pun nak duit, tau.

Lagi…sebab Sya tak pernah lagi menang contest sebegini rupa. Pernah lah mencuba nasib, tapi mungkin belum ada rezeki lagi. So, mungkin rezeki ada di blog kepunyaan Mr. Pingu ni.

Lagi….sebab apa ya?. Sya tak reti join contest yang sebegini. Memang tak tahu nak bagi alasan apa. Tapi Sya join juga tanda sokongan Sya kepada Mr. Pingu. Sya dulu pun pernah buat contest juga, dan penat juga nak jemput orang untuk join contest kita.

Ermm..lagi apa ya?

Argh! Seorang blogger masih lagi mundar-mandir. Buntu dah ni nak mencari alasan.

Ermmm…akhirnya blogger tu berhenti dari aktiviti mundar-mandir dan duduk menghadap laptop lalu mengetuk-ngetuk keyboard, menaip alasan yang difikirkan sesuai untuk Mr. Pingu memberikannya RM 50.

Akhirnya, alasan paling kukuh yang dijumpai…erm….ala..Mr. Pingu, bagi je lah Sya Isya RM 50 tu dengan rela hati…Boleh gitu, kan…. Heeee 😀