jom heboh tv3

jom heboh tv3

Semalam, buat pertama kalinya aku menjejakkan kaki ke Jom Heboh. Selama ni, aku tak terasa nak pergi pun Jom Heboh ni. Sebab memang tak suka bersesak-sesak ramai-ramia orang ni, plus, susah nak cari parking. Karang terpaksa parking jauh dan berjalan pun jauh.

Tapi memandangkan Jom Heboh di Johor Bahru kali ni di buat di Plaza Angsana, berbanding dengan di Danga Bay pada tahun-tahun sebelum ini, so aku tergerak hati nak pergi. Tu pun, dengan niat nak cari barang makanan murah. Sebab, kadang-kadang, aku tengok kat TV tu, macam ada diorang lelong or jual murah-murah je kat Jom Heboh, ni kan.

Niat aku ni memang tercapai lah. Plan semalam nak pergi pagi, dalam tengahari balik lah. Sebab nak elak dari bersesak dengan ramai orang. Tapi last-last aku pergi malam. Lepas maghrib baru pergi. Fuuhhh.. memang kereta banyak lah kan. Kena lah pandai mencilok. Kalau tak, tak gerak lah kereta tu jawabnya. Tapi jem takde lah teruk sangat. Jem sikit je. Parking pula, yang dekat memang dah full lah kan, kenalah parking jauh sikit. Tapi Alhamdulillah, aku takde lah parking jauh sangat. Rezeki aku, agaknya ๐Ÿ˜€

Memandangkan aku pergi malam terakhir, aku tengok ada beberapa gerai yang dah tutup. Dah habis lah tu stok barang yang diorang bawa. Tapi, gerai-gerai yang masih buka, masing-masing lelong barang. Fuuhhh… yang ni best. Hehe.. sebab aku memang nak keep stock makanan pun.

Untuk London, siap lelong 2 beg RM 10 lagi tu. ๐Ÿ˜€ Aku rasa sebelum ni, mesti diorang jual 1 beg, RM 10. Biasalah, diorang nak habiskan stok, kan. Dah last-last ni. Aku pun tak lepaskan peluang yang ada. Biasanya sebelum membeli, aku tengok dulu, apa barang yang ada kat dalam beg tu, sama ada berbaloi atau tidak untuk beli. Setelah difikirkan berbaloi, barulah aku beli :D. Kenalah jimat duit poket juga, kan.

Semua sekali 5 beg aku beli. ย Dalam setiap beg ada macam-macam barang. Tapi, untuk memudahkan aku memegang beg-beg yang banyak ni, barang-barang dari 1 beg, aku agihkan ke dalam beg-beg lain. Terasa berat sikit pegang beg-beg ni. Nasib baik aku tak borong softlan. Kalau tak, lagi lah berat nak mengangkutnya.

jualan lelong di jom heboh

Kesimpulannya, aku rasa memang untung pun beli barang kat Jom Heboh ni. Kalau dikira-kira balik jumlah keseluruhan harga barang per normal price dengan yang aku beli di Jom Heboh ni, memang ada banyak perbezaan. Tapi, aku pilih item yang aku minat je lah. Kalau makanan tu aku tak suka, aku tak beli juga. Buat apa nak beli kalau tak suka walaupun diorang offer murah ๐Ÿ˜€

Aku cuma keluarkan belanja RM40 je untuk ketiga-tiga beg dalam gambar di atas. Sebenarnya, dalam beg tu ada lagi banyak item kecil-kecil yang tidak kelihatan di dalam gambar ๐Ÿ˜€ Dan ada beberapa kotak biskut dan cookies yang aku dah bagi kawan-kawan aku. So, berkurang sikitlah item dalam gambar tu. Hehe..

Untuk konsert Jom Heboh, aku tengok dari nun jauh di belakang. Nampak pentas dan artis kecik je. Ye lah, jauh sangat di belakang. Time tu, aku tengok Ramlah Ram feat Sleeq (Sesaat Kau Datang), Juara Mentor 6 – Ella dan Carolyne ย dan Jinbara. Tapi frust juga aku, sebab Jinbara nyanyi separuh je lagu Kasihnya Laila dan Farhana. Huhu… Aku suka 2 lagu ni. Nak juga dengar live ๐Ÿ™ Lepas lagu Farhana ni, aku dah melangkah keluar dari Jom Heboh, sempat singgah gerai Julies, beli biskut kegemaran aku ๐Ÿ˜€ Malas nak tunggu sampai habis concet. Penat tu nak diri. Tak kuasa! Hehe ๐Ÿ˜›

Sebelum balik, singgah makan kat restoran di kawasan Uda. Aku tak makan kat Jom Heboh, sebab aku tau mahal!. ๐Ÿ˜€

p/s: pergi lambat-lambat ni, pro nya mungkin ada offer yang lagi hebat. Jualan penghabisan stok. Tapi, cons nya, ada gerai yang dah sold out. So, mungkin terlepas item yang menarik untuk dibeli.

error: Content is protected !!