cara beli rumah lelong

Beli rumah lelong adalah antara perbuatan yang akan dilakukan oleh kebanyakan pelabur hartanah terutama ketika krisis ekonomi melanda. Kenapa?. Kerana dengan membeli rumah lelong, maka potensi untuk kita mendapat keuntungan yang lebih banyak dari rumah itu adalah sangat besar. Ini kerana kita telah pun mengurangkan kos pembelian rumah kerana rumah ini berjaya dimiliki dengan harga yang lebih murah.

Kenapa Rumah Dilelong?

Rumah lelong ini dilelong oleh kerana pemilik asalnya gagal menjelaskan bayaran ansuran bulanan. Untuk mereka yang inginkan rumah lelong kerana harganya rendah dari pasaran, lakukan tindakan yang tepat sebelum keputusan ingin beli rumah lelong.

Kebaikan dan Keburukan Rumah Lelong

Antara kebaikan yang paling utama membeli rumah lelong ialah dapat membeli rumah tersebut dengan harga yang lebih murah. Namun begitu, beberapa langkah berhati-hati perlu diambil ketika membeli rumah lelong. Ini kerana, biasanya kita tak dapat masuk ke dalam  rumah lelong tersebut dan ini akan memyebabkan kita tak tahu keadaan rumah lelong tersebut. Ada juga rumah telah dilelong, tetapi penghuni asal rumah tersebut tidak mahu pindah keluar. Ini adalah antara keburukan rumah lelong. Jadi, adalah perlu untuk kita pergi ke alamat rumah lelong tersebut untuk menyiasat keadaan rumah tersebut.

Membeli rumah lelong tanpa mengetahui cara yang betul mungkin akan menyebabkan pembeli rugi atau kurang untung. Kita perlu tahu cara beli rumah lelong yang betul. Bagaimana untuk kita mengetahui cara beli rumah lelong yang betul?. Kenalah belajar dengan orang yang telah pun berjaya membuat keuntungan sebanyak 6 angka dengan rumah lelong sahaja.

Hohoho… menarik, kan?. Dapat buat profit juta-juta dengan rumah lelong dalam masa 6 bulan je. Tak nak ke? Kalau nak tahu apa rahsia Shafie Bustan jadi jutawan rumah lelong, klik link di bawah ni :-

Cara Beli Rumah Lelong 

error: Content is protected !!