macam mana nak buat duit dengan affiliate jana duit online dari rumah percuma

Dalam banyak-banyak model buat duit di internet, buat duit dengan affiliate adalah antara favourite aku. Dah 2 tahun aku buat duit dengan affiliate ni.

Aku suka jadi agen affiliate sebab dengan affiliate, aku tak perlu fikir banyak benda, kecuali cara untuk promote dan menghasilkan jualan je. Ada 2 cara jana duit dengan affiliate, iaitu melalui pay per sale (PPS) dan juga pay per lead (PPL).

2 Cara Buat Duit Dengan Affiliate

1. Pay Per Sales (PPS)



Untuk PPS ini, komisyen akan dibayar untuk setiap jualan yang berjaya dihasilkan setelah melakukan kerja-kerja promosi. Sebagai contoh, kalau produk tu berharga RM 100, komisen yang diberikan oleh pemilik produk / website pula ialah 50%, maka aku dapatlah RM 50 untuk 1 jualan yang terhasil. Kalau berjaya jual 10, dapatlah komisen RM 500.

Setakat ni komisen paling tinggi untuk 1 unit produk yang aku berjaya jual ialah RM 125. 🙂

Haaa… lumayan, kan 😉

Ni adalah screen shot komisen salah satu produk affiliate yang aku promosikan. Baru berjaya hasilkan jualan sebanyak 3 unit. Komisen 1 unit = RM 50. 🙂

macam mana nak dapat komisen affiliate dapat jana duit di internet dengan mudah online dari rumah

2. Pay Per Lead (PPL)



Jika nak dibandingkan dengan PPS, adalah jauh lebih mudah untuk dapatkan komisyen dengan PPL.

Sebab?.

Biasanya pemilik produk / website akan offer produk percuma untuk prospek download. Sebagai agen affiliate, hanya perlu promote link affiliate untuk bawa prospek ke laman daftar nama dan emel yang disediakan.

Untuk PPL ni, biasanya pemilik produk memberikan komisen RM 1, atau RM 2 untuk setiap prospek yang download atau mendaftar. Ada juga pemilik produk yang berikan sehingga RM 3 untuk setiap prospek yang mendaftar.

Katalah pemilik tu bagi RM 2 untuk satu prospek/lead yang kita berjaya bawa. Lepas anda promote, anda berjaya dapatkan 10 orang yang download atau daftar. Jadi, komisen yang anda akan dapat ialah RM 2 x 10 = RM20.

Senang je, kan?.

PPL lebih mudah kerana dengan PPL anda hanya perlu promosikan produk percuma sahaja. Biasanya, prospek akan mendaftar untuk download benda yang diberikan secara percuma. Berbanding dengan PPS, prospek perlu keluarkan duit untuk mendapatkan produk tersebut.

Jadi, jika anda baru je nak berjinak-jinak untuk buat duit dengan affiliate, aku cadangkan agar belajar jana komisen dengan program PPL dahulu.

Dari situ, secara tak langsung anda akan tahu bagaimana cara untuk mempromosikan produk affiliate PPS.

Nak jana duit dengan affiliate PPL, tapi masih blur?.

Jika anda perlukan penerangan lebih jelas mengenai cara-cara untuk buat duit dengan affiliate PPL, anda boleh tonton 4 Video Tutorial INI. Dengan menonton video ini, anda akan lebih jelas tentang :

>> Konsep PPL
>> Cara untuk mendaftar PPL
>> Cara untuk mempromosikan Affiliate PPL yang terbukti berkesan menjana komisen
>> Cara untuk anda anjurkan program Affiliate PPL. Mana tahu, suatu hari nanti, anda pula yang akan jadi penganjur PPL untuk mempromosikan produk anda sendiri 🙂

Klik link di bawah untuk tonton 4 Video Tutorial Cara Simple Buat Duit Dengan Affiliate PPL –> www.atozaffiliatemarketing.com/affiliateabc

“You Are Never Too Old To Learn How To Make Money Being An Affiliate Marketer” ~ Momsaffiliatemarketing

cara mudah buat duit dengan affiliate jana duit di internet online dari rumah

error: Content is protected !!